Uluslararası Alışveriş Merkezleri Konseyi (ICSC) tarafından ‘Dünyanın En İyi AVM’si’seçilen, Türkiye’nin en büyük alışveriş, eğlence ve yaşam merkezi Mall of İstanbul, 23 Mayıs 2014 açıldı. Mall of İstanbul, AVM, konut, otel ve ofis birimleri ile aynı zamanda Türkiye’nin en büyük karma kullanım projesidir.
İçindeki fonksiyonlarla perakende sektörüne, ülke turizmine ve kültür sanat hayatına önemli katkılar ve yenilikler sunan Mall of İstanbul, sürdürülebilirlik yaklaşımı ile hayata geçirilmiş ve Leed Gold Sertifikası almaya hak kazanmıştır. Sektörün dünyadaki en prestijli ödülü olarak kabul edilen ve en iyi AVM'lerin vizyon, inovasyon, değer, başarı (VIVA) kriterlerine göre “sürdürülebilirliğinin” değerlendirildiği yarışmada Mall of İstanbul, “Best Of The Best- En İyilerin En İyisi” olarak tescillenmiş ve alanında ülkemize büyük bir gurur yaşatmıştır.
Alışveriş, kültür-sanat ve eğlenceyi aynı çatı altında sunan Mall of İstanbul; kiralanabilir alanın %30'u eğlence, yeme-içme, sanat ve kültür birimlerine ayrılmıştır.
16 salon ve 3.05 koltuk kapasiteli Türkiye'nin en büyük sinema kompleksi Cinetech'te vizyon filmlerinin yanı sıra festival filmleri de gösterime girmektedir.
700 koltuk kapasiteli MOİ Sahne 450 m² sahne alanı ile İstanbul'un en önemli performans sahnelerinden biridir. Avrupa'nın en büyük temalı kapalı eğlence parkı MOİPARK ise her yaştan ziyaretçi için farklı eğlence alanları sunmaktadır.
Toplam inşaat alanı 725.471 m² olan Mall of İstanbul’un 158.482 m² BKA’ya sahip Mall of İstanbul, 365 mağazası ile yerli ve yabancı binlerce markaya ev sahipliği yapmaktadır. Mall of İstanbul’da LCW Türkiye ve Defacto’nun ilk iki katlı mağazaları, Toyzz Shop’un 1.6 m2’lik en büyük mağazası, H&M’in ilk home mağazası ve Victoria’s Secret’ın ise Türkiye’deki 1 m²’lik tam konsept mağazası yer almaktadır. Mall of İstanbul tüm bu mağazalarla birçok ilke imza atan bir AVM olmuştur.